Mitt 2016

Lite ska jag väl sammanfatta året som gått.

Jag slutförde en studiehelhet i våras och blev därmed kompetent som bibliotekarie. Då skulle det gälla bara att hitta jobb som det också.. inte så lätt här i min lilla by, men något som definitivt ingår i mina långtidsplaner.

67faad60bf2d7bd1dcef4342190ce695

På tal om jobb, nu har jag ett år bakom mig som avdelningssekreterare på hälsocentral bakom mig och det är kanske på sin plats att säga något om det också. Det är ett jobb som passar mig oerhört bra på sitt sätt. Det är en smula osocialt, perfekt för mig, de enda personerna jag (oftast) behöver umgås med är mina sekreterarkollegor. Men de är verkligen ett jättefint gäng! Sen är jag glad över att jag var smart nog att jobba i grannkommunen och inte på egen ort. Det kunde ha varit tungt att veta för mycket om sina grannar och vänner. Nu är det annorlunda då jag inte kan koppla ansikten till ord, för det mesta. Mina arbetsuppgifter är tydliga och klara, jag får jobba självständigt med dem och jag har flextid. Det är kanske inte det jag tänkt göra i resten av mitt liv (se min långtidsplan att bli bibliotekarie) men det är trivsamt så länge.

wp-1456339150193.jpeg

Jag började ifjol på 365 foton, men kan konstatera att jag var mycket långt ifrån att klara att ta ett foto per dag. Å andra sidan blev det fler bilder i bloggen och det ska jag nog försöka upprätthålla även nästa år.

Vi blev under året också med husvagn i fjällen i Sverige. Vilket nog lär synas här på bloggen också på ett eller annat sätt.

20160102_121559

Jag har läst 124 böcker, flest av dem i augusti (17 st) då vi var på en veckas sol och bad i Grekland. Annars har jag inte haft så mycket ledigheter, vilket ju hänger ihop med att byta jobb den olämpliga tidpunkten januari. Nå, i år lär jag så ha normal mängd semester. Men lika mycket ledig tid som att jobba deltid blir det ju inte. En grej jag märkte med mina lästa böcker var också att jag tappade bort att läsa romance. När jag kom på den saken, kom jag också på hur mycket jag saknat romance och har därför utlyst 2017 till året för att läsa romance. Bland annat genom att alla nya författare att prova på i min Boktolva är romanceförfattare.

aret-for-romance2017

Och så är vi då inne på 2017. Med nya blad som ska vändas.

 

Kommentera

