Hem till jul

 (häftad)

Vilken bok? Hem till jul, en samlingsbok med 4 kortare julhistorier.

Var har jag fått tag på den? Köpte den på loppis i höstas. Det var en bakluckeloppis och det blåste otroligt kallt den dagen.

Vad handlar boken om? Som sagt, fyra olika historier, en om Jason som kommer hem till sin lilla småstad och finner sin gamla kärlek, så en om en sjuksköterska som besluter sig för att hon klarar av att flytta hem igen och jobba med sitt ex (läkare förstås) för hon har kommit över honom, sen en om en tivoliägare, Daisy Bell, som behöver en investerare till sitt tivoli, och till sist sjuksköterskan som märkte att hon var gravid efter att mannen stack och hon aldrig fick tag på honom för att berätta om det- han blir lite överraskad när han kommer tillbaka och inser att han ska bli pappa till tvillingar.

Vad tycker jag? Jaa, jag tänkte inte få någon lust för julböcker i år. Det var  lite konstigt. Men på julafton började jag läsa den här, och till den här räckte min julstämning. Det hjälpte nog till att det var fyra korta historier. Bäst gillade jag tivoliägarens historia, Ett omaka par av Kate Hardy.

Kommentera

