Boktolvan 2017

Boktolvan har jag lyckats med två år i rad. Så jag ska absolut sätta ihop en Boktolva i år igen. Men, efter att ha kikat lite på min läsning år 2016 kom jag till slutsatsen att det var ALLDELES för lite romance. Jag gillar VERKLIGEN romance och är lite upprörd över det här faktiskt (så upprörd att jag till och med använder stora bokstäver..) Nå. Romance är en stor ocean och jag har skvalpat lite på ytan- jag hoppas 2017 blir året för att segla ut på romance-oceanen och kanske göra några djupdykningar också. I linje med detta blir Boktolvan romance-författare jag inte läst. Nämligen dom här:

Bec McMaster
Courtney Milan
Victoria Dahl
Theresa Romain
Robin Sloan
Sally MacKenzie
Kieran Kramer
Kate Sedley
Maya Rodale
Lauren Willig
Beverly Jenkins
Lorraine Heath
Laura Kinsale
Joanna Bourne
Jeannie Lin
Cecilia Grant
Bettie Sharpe
Jill Shalvis.

Editerar och tillägger Christina Lauren och Tiffany Reisz, som jag fick som tips i kommentarerna!

Jag tar också väldigt gärna emot andra förslag på romance jag borde läsa!

aret-for-romance2017

4 reaktioner på ”Boktolvan 2017

    1. Tack så mycket för fina tips! Problemet med Lisa Kleypas, Tessa Dare, Eloisa James och Elisabeth Hoyt är att dom har jag redan läst böcker av så dom platsar inte i Boktolvan! (Det kan till och med vara pga något av dina tipsblogginlägg jag läst dem..) Men jag antecknar Christina Lauren och Tiffany Reisz!

Kommentera

