Vad läser ni i jul?

Johannas deckarhörna frågar hur vi tänker oss julen i år. Så hur ska ni fira/tillbringa julen 2016? Och vilka böcker planerar ni att läsa i helgen?

tomte

I år jular vi hos svärföräldrarna. Den äldre pepparkakspojken ska vara tomte för det finns en liten pepparkakskusin som gärna vill träffa tomten. Annars blir det rätt stillsamt. Jag har just paketerat in den sista julklappen, men det blir en liten tur imorgon för att dela ut lite julblommor. Sen ska jag också imorgon fara via gravgården och tända ljus hos farmor och farfar, och hos mormor och morfar, långlivade ljus som borde lysa hela julhelgen.

Något annat är inte planerat. Och bra så. Jag har inga extra lediga dagar heller så den här julen känns kort.

Det som jag troligen läser är Love Anthony av Lisa Genova, för jag har lånat den av vårt sällskap för nyårskvällen, så det skulle passa bra att ge tillbaks den då.

13547381

Jag har ju också två julböcker,

288803 (häftad)

men känner mig inte så upplagd för julböcker i år. Men jag tar dem med till svärföräldrarna. Det är ju en viss bilresa dit och hem också, vem vet vad som hinner bli läst då.

2 reaktioner på ”Vad läser ni i jul?

Kommentera

