20 snabba om julen

Här kommer mina svar på Enligt O:s 20 snabba om julen.

Julafton eller nyårsafton? Det blir julafton. Trots att vi brukar ha fint sällskap på nyårsafton också.

Glögg eller julmust? Alla gånger glögg, jag dricker annars också mycket varma drycker, som te.

Amaryllis eller hyacint? Det här är för att min morfar gillade amaryllisar bäst.

Sill eller skinka? Inte för att jag gillar skinka så särskilt, men för att jag är OERHÖRT misstänksam mot sill. Så här som medelålders har jag insett att det finns sillsorter som inte är totalt äckliga, men för det mesta smakar sill för mig bara den lilla Sara Pepparkaka som måste sitta kvar i matsalen i skolan hela matrasten varje gång det var sill, och tvinga ner den mängd sill som ansågs lämplig.. Jag kan meddela att man känner smaken även om man försöker skära den i småsmå bitar och gömma den i potatismos. Ifall ni undrade.

Snö eller regn? Det ser inte lovande ut här. Men jag hoppas på snö!

Lussekatter eller pepparkakor? Det är väl självklart

En i taget eller slalomläsning? Jag har en i taget som målsättning. Mer så där vag och lös målsättning.

Film eller tv-serie? Ehmm- ingetdera? Jag säger väl tv-serie då.

Gina Dirawi eller Sanna Nielsen? Säger väl något om min ålder, men jag känner inte till Gina Dirawi så bra.

Kalle Anka eller Karl Bertil? Annars kanske Karl-Bertil, men eftersom jag i fredags upptäckte att jag är björnen Baloo, så lär det väl vara så att jag måste se mitt inre jag.

Tomten eller Grinchen? Är väl nästan inte ett val..

Morgonpigg eller nattuggla? Fast jag blir morgonpiggare med åren.

Hundöra eller bokmärke? Och allt duger som bokmärke. kvitton är bra och nästan alltid tillgängliga.

Soffan eller sängen? Fast vår soffa är mycket mysig, blir det sängen ändå.

Tegelstenar eller tunnisar? Bara jag har tid så.

Leonard Cohen eller Bob Dylan? Åh så vackert han sjöng.

Fröken Frimans krig eller Ivanhoe? Inget egentligen, men Ivanhoe har jag sett ibland.

Ingvar Oldsberg eller Lasse Kronér? Nä, här blir det nog inget svar.

Så mycket bättre eller Stjärnorna på slottet? Till och med Finlands version går att se ibland.

Sven -Bertil Taube eller Kent? Jag är så glad att jag fick se avskedskonserten.

5 reaktioner på ”20 snabba om julen

Kommentera

