Vem är du i Disneys värld?

Lyrans Noblesser har en fredagsutmaning- vem är du i Disneys värld?

Enligt ett par totalt vetenskapliga internettest är jag antingen Pocahontas eller Pumba.

Bildresultat för pocahontasBildresultat för pumba

Jag vet inte om någon riktigt motsvarar min bild av mig själv? I motiveringen till att jag skulle vara Pumba stod något om avslappnad, rolig och awesome och medelpunkten på partyt- vilket ju låter bra men som jag nog är rädd för inte helt stämmer. Jag känner mig i alla fall varken avslappnad eller rolig just nu när jag precis har en uppsats färdig om effektivitet inom sjukvården, för att raskt, nästan utan paus, försöka få ihop något uppsatsliknande om välfärdsstatens utmaningar.. Kanske jag då är mera lik Pocahontas, även om Disneys Pocahontas och det som är känt om den riktiga Pocahontas inte alls går ihop. Och jag skulle inte, som den riktiga Pocahontas, fungera som reklamfigur för tobak heller.

Efter ett tredje test börjar vi närma oss, tror jag.

tester_14-04-09_Vilken-dinsey-figur-ar-du_3

 

 

 

 

 

 

Björnen Baloo, som gillar att ta det lugnt och ha det bekvämt. Det där med att brista ut i sång passar mig rätt bra också. Jo, här tror jag att jag funnit vem jag är i Disneys värld.

 

13 reaktioner på ”Vem är du i Disneys värld?

  1. Härliga resultat. Baloo har en skönt avslappnad stil. Pumbaa är ju också rätt avslappnad och hjärtego, och Pocahontas har ett starkt hjärta för det hon står för. 🙂

  2. Pingback: 20 snabba om julen | BOKHYLLAN I PEPPARKAKSHUSET

Kommentera

