50 frågor.

Peppe skriver att alla bloggar behöver en lista då och då. Ellen säger att listan är perfekt för händelselösa dagar. Så här kommer en lista.

1. Vem litar du på?

Min man. Och mina föräldrar.

2. Var skulle du vilja vara just nu?

Jag hade nog kunnat vara kvar i fjällen som jag var ända tills tisdag. Det var så fint med snö!

wp-image-139942877jpg.jpeg

3. Favoritstad?

Edinburgh. Bara i Edinburgh finns kombinationen Book& whisky-shop till exempel.
4. Vilket är ditt favoritnummer?

3, 5 eller 7.

5. Vad var det senaste du åt?

Grisinrefilé, potatis och sallad.

6. Om du var en krita, vilken färg skulle du vara då?

Lila så klart.

7. Hur är vädret just nu?

Underkylt duggregn, mörkt och lite dimma. Jag kunde ha varit kvar i snön i fjällen som sagt.

8. Vem var den senaste personen du pratade i telefon med?

Den äldre pepparkakspojken.

9. Vad är det första du ser hos det motsatta könet?

Eeh- näsan?

10. Vad har du för skostorlek?

39.

11. Favorit tv-program?

Jag har inget sånt just nu.

12. Har du några syskon?

En syster och en bror.

13. Längd?

170.

14. Hårfärg?

Brun. Ganska mörkt brun. Med enstaka (än så länge) vita strån.

15. Ögonfärg?

Gröngrå.

16. Använder du kontaktlinser?

Nej, jag vågar inte peta in kontaktlinser i mina ögon så jag har glasögon.

17. Favorithögtid?

Jul.

18. Favoritmånad?

Augusti. Möjligen september.

19. Har du gråtit någon gång utan anledning?

Jag har ALLTID en anledning. Ibland är anledningen att katten i reklamen på TV är SÅÅ söt, men jag har alltid en anledning.

20. Vilken var den senaste filmen du såg?

Det minns jag inte riktigt men den senaste jag såg på bio tror jag var Mad Max: Fury Road.

21. Favoritdag på året?

Juldagen.

22. Är du för blyg för att fråga ut någon på dejt?

Jo. Det skulle jag vara.

23. Kan du stå på huvudet (utan att luta dig mot en vägg)?

Nej!

24. Kramar eller kyssar?

Kramar.

25. Choklad eller vanilj?

Choklad!

26. Har du tatueringar?

Denna fråga är faktiskt inte helt lätt att svara på. Jo, för jag har en liten grön prick tatuerad för att rikta in strålningsapparaten med då jag hade cancer. Nej, för det är bara en liten liten prick som ingen nästan ser fast de vet var de ska söka den..


27. Vad lyssnar du på just nu?

Just nu är det tyst omkring mig, men annars lyssnar jag mycket på Julradion den här tiden på året. Den här upptäckte jag där till exempel:

28. Är du kär i någon kändis?

Nå nej.
29. Vilka böcker läser du just nu?

Anna Lihammers senaste.

30. Piercingar?

Bara hål i öronen.

31. Favoritfilmer?

Forrest Gump gillar jag.

32. Favoritsport?

Slalom är bäst att utöva själv.

33. Vad gör du just nu?

Prokrastinerar en inlämningsuppgift om ekonomiskt effektiv hälsovård.

34. Smöriga, naturella eller saltade popcorn?

Saltade.

35. Hundar eller katter?

Jag gillar nog hundar också. Men katter. Svaret är absolut katter.

36. Favoritblomma?

Äppelblommor.

37. Har du blivit påkommen med att göra något du inte får göra?

Jag har ju fått fartböter, det har jag.

38. Har du en bästa kompis av det motsatta könet?

Nej.

39. Har du älskat någon någon gång?

Absolut. Gift är jag ju också.

40. Vem vill du träffa just nu?

Jag skulle vilja träffa mina bästa kompisar från förr i tiden när jag fyller 40 i vår. Hoppas jag kan ordna det så.

41. Är du fortfarande vän med folk från skolan?

Någon enstaka utvald.

42. Hur imponerar man på dig om man är kille?

Jag blev mycket imponerad när min man byggde bokhyllor.

43. Gillar du att flyga flygplan?

Jag är neutral. Inte är det obehagligt eller så, men det är ju inte KUL med transportsträckor.

44. Höger- eller vänsterhänt?

Höger.

45. Hur många kuddar sover du med?

En.

46. Saknar du någon?

Visst finns det många som inte är kvar bland oss mera. Och jag saknar en mormor för jag fick aldrig träffa henne.

47. Lyssnar på radio?

Varje dag, åtminstone i bilen.

48. Bästa beslutet du har gjort i år?

Resan i somras till Grekland var en bra sak för hela familjen just då.

49. Sämsta beslutet i år?

Det är kanske när jag försökte torka av en gasspis med ett hushållspapper.

50. Din senaste nerladdade app?

Jag har inte haft en poddlyssningsapp så länge, men nu har jag det.

4 reaktioner på ”50 frågor.

  1. Perfekta frågor, jag lånar till helgen!

    Mmmm, fjällen. Vi var uppe i helgen och även om det inte blev så mycket åkt för egen del så var det skönt bara att komma iväg.

  2. Jag har inte hört ordet grisinrefilé förut! Är det finlandssvenskt? Funderar på om det är samma del på grisen som jag kallar fläskfilé. Alltid kul att lära sig nya ord!

Kommentera

