Veckans utmaning: Julklappstips

Veckans utmaning lyder som följer: Dela med dig av ditt bästa julklappstips!

Kulturkollo är kusligt aktuella denna vecka med sin utmaning. Jag har inte ordnat med en enda julklapp ännu i år. Ett år beslöt jag bara att alla utom barnen skulle få välgörenhetsklappar. Det kan hända det blir så i år också. Alternativt så får alla presentkort till någon bokhandel. Det är också fullt möjligt. Mitt huvud är nämligen mycket tomt i år och eftersom jag inte för länge sedan funderat ut vad var och en kan tänkas vilja ha eller behöver, så känns det bäst att satsa på presentkort.

Förresten. EN klapp har jag. Paketerad och allt till och med. Någon ska få den här:

Naondel

Sen har jag faktiskt ett par idéer åt två tonårspojkar i min närhet. Jag tänkte mig:

Satsa alltVirtNet-spelen. Nivå: dödlig

På lördag ska jag handla årets välgörenhetsklapp. Det finns en gran i centrum med små lappar på där det står julklappsönskningar från barn som inte annars har möjlighet att få några julklappar. Jag brukar alltid plocka en lapp och handla en julklapp till ett okänt barn. Gärna handlar jag åt sådana som önskar sig böcker, då brukar det vara sagt precis vilken bok barnet önskar sig så då är det ju enkelt.

Så julklappar, det är för mig främst böcker. Sorgligt nog får jag sällan böcker själv till julklapp. Jultomten, om du läser detta: Nej, det finns inte något som heter för många böcker. Det ryms alltid en bok till!

 

7 reaktioner på ”Veckans utmaning: Julklappstips

Kommentera

