Lästa böcker i november

De här böckerna blev lästa i november:

Heartbreak Hotel – Jill Marie Landis
En väktares bekännelser- Elin Säfström
Den försvunna bruden – Victoria Clayton
Oxford Exit – Veronica Stallwood
Flickan och skammen – Katarina Wennstam
Det lilla bageriet på strandpromenaden – Jenny Colgan
Djävulen är en lögnare – Sara Razai
The scandalous, dissolute, no-good mr Wright – Tessa Dare
Mylingen – Åsa Larsson och Ingela Korsell

Det är 9 st. Endast en är för en utmaning-jag hade Katarina Wennstam med i Boktolvan och har alltså kommit till snubblande 11/12 böcker i den utmaningen. Hur det ska gå för Skottlandsutmaningen är ännu oklart- där är två böcker olästa. Inte för att det är säkert att Boktolvan heller blir klar. En hel bok är mycket i månaden december.

Vi glömmer utmaningarna och hoppar raskt över till december och saker jag tror kommer ge mig julstämning i år! Den första grejen är att jag deltar i en fotoutmaning/julkalender på Instagram- JingleBookRock. Varje dag ska man publicera ett foto med boktema, inspirerat av julsånger. Naturligtvis kommer bilderna att hitta hit också, men kanske inte i takten en per dag utan mera som samlingar av några bilder. De två andra stämningshöjarna handlar båda om musik- kören har julkonsert den 10.12 och så julfest efteråt, och sen har jag värvat mig själv till jobbets luciatåg. Vi kommer att lussa för alla som bor på de olika serviceboendena i anslutning till hälsovårdscentralen där jag jobbar och jag ser SÅ fram emot det.

snowman-pictures-4

 

 

Kommentera

