För första gången på denna blogg- Hett i hyllan!

Idag känner jag för att presentera lite bortglömda böcker ur min hylla. Så här skriver Monika: Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag.

hettihyllan

Jag tänkte ta den där boken som jag känner att jag borde ta tag i och läsa nu, inte minst för att jag placerat författaren i min Boktolva och årets sista månad närmar sig, jag har läst 11/12 till utmaningen och där står den boken i min hylla..

Så här gick det till när den kom in i mitt hus: det var förritiden när det fanns bokklubbar som skickade hem tidningar och så skulle man komma ihåg att avbeställa, annars fick man månadens bok. Nå, den här månaden glömde jag avbeställa. Och när den kom så tänkte jag att det är väl någon mening med det, och en bok är ju alltid en bok ändå så den blev kvar i hyllan.

Jag pratar alltså om Mästaren av Colm Tóibín.

10 reaktioner på ”För första gången på denna blogg- Hett i hyllan!

Kommentera

