En omläsning.

829663-txt

Vilken bok? Den försvunna bruden av Victoria Clayton.

Var har jag fått tag på den? Köpt på loppis.

Vad handlar boken om? Elfrida rymde från sitt bröllop. Hon gömmer sig i en liten stuga i en liten by på den engelska landsbygden. Hon vill absolut inte bli hittad. I byn finns en förvirrad kyrkoherde, en skvallrande affärsinnehavare, en sur mjölnare, en doktor med ett begynnande alkoholproblem och en försvunnen godsägarson – som kommer tillbaka.

Vad tycker jag? Det här är ju en omläsning, år 2012 läste jag två Victoria Clayton på raken, den ena var den här. Det inlägget är passande kallat ”Dubbel dos av stora, ruckliga engelska hus”. Victoria Clayton skriver absolut i genren ”Stort hus på brittisk landsbygd, gärna fallfärdigt hus”. För mig håller den här boken absolut för omläsning.

2 reaktioner på ”En omläsning.

  1. Jag läste hennes bok Förnuft och dårskap i slutet av 90-talet och sedan läste jag om den för tio år sedan ungefär, fast då hade jag glömt bort att jag läst den men kom på det efter hand när innehållet var bekant…

Kommentera

