The scandalous, dissolute, no-good mr Wright.

The Scandalous, Dissolute, No-Good Mr.…

Vilken bok? The scandalous, dissolute, no-good mr Wright av Tessa Dare.

Var har jag fått tag på den? Beställt på nätbokhandel.

Vad handlar boken om? Eliza gjorde bort sig rejält när hon var tonåring. Därför får hon hålla sig i bakgrunden och får inte ”komma ut” i societeten innan alla hennes tre systrar är ordentligt gifta. Det här tar en evig tid, och under tiden som hon befinner sig i de bakre rummen vid diverse baler och tillställningar, stöter hon på Harry Wright. En man med mycket dåligt rykte.

Vad tycker jag? Det här är ingen fullängds bok. Vilket leder till att det förblir ganska vagt just varför Harry Wright är så Wrong. Till exempel. Poäng dock för att boken är skriven som flera korta möten under många år, istället för att allt skulle hända på några dagar. Bortsett från längden som lämnade en del övrigt att önska för romancehungriga jag, är det en söt gullig historia med en del små fniss, precis som jag väntar mig av en bok Tessa Dare har skrivit.

Kommentera

