Mylingen

Mylingen by Ingela Korsell

Vilken bok? Mylingen av Åsa Larsson och Ingela Korsell.

Var har jag fått tag på den? Lånad från biblioteket.

Vad handlar boken om? Del tre i serien om Alrik och Viggo, som är fosterbarn i Mariefred. Där vimlar det av allehanda övernaturliga figurer, inte minst för att det är Halloween. Men en figur är absolut inget utklätt barn, och det verkar dessutom vilja döda någon.

Vad tycker jag? Den här serien gillar jag så mycket. Det är möjligt att de på biblioteket tror att det är sönerna som följer den här serien. Hittills har de tyvärr inte varit intresserade. Men jag tror att de skulle kunna gilla ifall jag fick dem att prova.

Och så där lite efter Halloween blev det ändå så att jag läste lite ruskigt, dessutom som utspelar sig på Halloween.

Kommentera

