Tack för en stillsam helg!

Jag hann baka bröd! Minns inte ens när det hände senast.

Dessutom lite mer eller mindre lyckade bokinköp på loppis, Barfotadrottningen av Ildefonso Falcones -vet inte hur det kommer sig att den följde med hem, jag har till exempel aktivt undvikit att låna den på biblioteket. Men nu tydligen lockade den? En bok av Victoria Clayton som jag redan läst, men på engelska. Och det var en lånebok. Så nu finns den i hyllan. Men bra att bli påmind om denna författare, hon hade lite glidit ur mitt minne. Sen Amanda’s wedding av Jenny Colgan. Verkar väldigt mycket nittiotal, och inte alls den där boken om bageriet på stranden som jag blivit lockad av här på senare tid (Av Bokföring enligt Monika bland annat), men det är ju samma författare så den slank med också. Och sen en julbok, alldeles för tidigt. Trots att det står Nora Roberts med stora bokstäver på pärmen var det en samling med fyra julnoveller av olika författare. Den ska sparas till närmare jul, men kommer säkert bra till pass då.

Ja, det där var en insikt i den slumpartade processen när jag shoppar böcker. Jag kan vara väldigt överraskad när jag kommer hem sen över vilka böcker som jag faktiskt handlat. Det stora nöjet med secondhandshopping!

 

Kommentera

