Vem är jag i Tolkiens värld?

Vem är du i Tolkiens värld?

Bildresultat för eowyn

Jaa, mycket svår fråga. Men jag förstår Eowyn mycket bra när hon inte vill stanna hemma och hålla ställningarna när männen drar ut och slåss, så för den sakens skull väljer jag henne som min karaktär.

Jag kan dock bra förstå hobbitarnas förtjusning i en god middag. Men såvitt jag vet står det ingenstans att Eowyn skulle varit negativt inställd till god mat heller.

6 reaktioner på ”Vem är jag i Tolkiens värld?

  1. Eowyn är bäst! Och en strålande förebild, för att inte tala om att hon är ett så bra exempel på varför mångfald är viktigt. Tänk om Rohan bara hade skickat gubbar till slaget om den vita staden, då hade nazgulkungen överlevt och Gondor gått förlorat. Något för alla bolagsstyrelser att tänka på.

    (ursprungscitatet är ”No living man may hinder me” -> ”But no living man am I!” men de förenklade lite i filmerna)

Kommentera

