Nördar och noobs. Kulturkollos utmaning.

Veckans utmaning handlar om nörderi.

Vad brinner du för?

Nu får jag ju börja veckans utmaning med att låta lite .. småhelig, men det enda jag brinner för EGENTLIGEN är min familj. Och sen lite för böcker, men det vet väl alla om som läser denna blogg. Ja, och sen sommarstugan förstås.

Vad är du storsamlare av?

Jag har kvar mina frimärksalbum, även om jag inte har samlat alls i vuxen ålder. För övrigt samlar jag mest böcker. En gång i livet tänkte jag börja samla på en Arabias porslinsserie som hette Canton. Men det har hittills bara resulterat i två tekoppar.

Å ena sidan känns det trevligt att vara en sån som samlar på en porslinsserie. Å andra sidan tar såna grejer en massa utrymme, och man borde ha hus med fina hyllor eller annat att visa upp sina fina samlade föremål på.

Vad är din fandom?

Fandom har jag nog ingen.

Vad kan du allt om?

Saker jag lärt mig allt om har att göra med jobb jag har eller har haft. Jag är hyfsad på att förklara fonder och placeringar. Jag kan absolut inte allt om det. Jag vet vilka senor som är inblandade om man har skador i rotator cuff (även på finska). Jag har dock ingen aning om vad man i så fall ska göra åt det. Det finns helt enkelt inget som jag vet allt om, jag känner alltid att det finns fler och fler saker jag borde veta.

Svampar förresten. Jag kan en del matsvamp. Inte alla, men dom godaste!

Och för all del: när är du noob (d.v.s. nybörjare och dålig, men samtidigt kan du inte låta bli)?

Det här var den enda frågan jag tyckte var lätt att svara på. Just nu handlar det om stickning. Jag stickar gärna, men är oerhört nybörjare. Om det här intresset kommer att hålla i sig är svårt att förutspå.

Alla svaren kan bytas ut mot något med böcker. Jag försökte hitta annat att svara, det är ju ganska uppenbart att jag är en boknörd. Men, ja. Det är helt enkelt mitt största intresse.

 

 

4 reaktioner på ”Nördar och noobs. Kulturkollos utmaning.

Kommentera

