Vem är jag i Mumindalen?

Jag gjorde en gång ett sånt där ”vetenskapligt test” som finns på Facebook, och enligt detta borde jag vara Muminpappan. Det kändes inte riktigt helt rätt, även om jag ofta sitter och skriver, blogg och studieuppgifter alltså, inga böcker. Inget äventyrligt förflutet har jag heller.

Jag skulle vilja vara Snusmumriken, han som trivs i sitt eget sällskap och vandrar omkring i världen med lätt packning. Jag är nu inte så förtjust i att fiska, men jag kan nog sitta bakom ett flöte och fundera och filosofera. Helst utan napp och en solig dag.

Bildresultat för snusmumriken

Men jag antar att den jag mest liknar är rådd-djuret, den som yrar omkring och tappar bort allt och glömmer allt. Helt enkelt är råddig.

the-muddler1
Det är kanske inte så lätt alltid att veta vem man själv är, men min man, han är Snorken, Snorkfrökens tekniskt lagda bror som bygger märkliga maskiner i sin verkstad. Han har till och med fyrkantiga glasögon.
snorken
Det var Lyrans Noblesser som började fundera på vilken figur i Mumundalen man är.

 

 

5 thoughts on “Vem är jag i Mumindalen?”

Kommentera

