När drömmen slår in.

När drömmen slår in

Vilken bok? När drömmar slår in av Sofia Fritzson.

Var har jag fått tag på den? Ett recensionsex, tack så mycket!

Vad handlar boken om? Melinda har en dröm. Hon ska förvandla den gamla herrgården hon och hennes systrar ärvt till ett lyxigt bed&breakfastställe. Tyvärr vill inte banken bevilja henne lån. In dimper en snygg skådespelare, Anton, på hotellet där Melinda jobbar. På grund av orsaker (jo, det finns orsaker, men ibland i romance är orsakerna inte så nödvändiga att referera till..) kommer Melinda och Anton på att de kan hjälpa varann att förverkliga drömmarna de har, naturligtvis genom att spela att de förlovat sig.

Vad tycker jag? Det här recensionsexemplaret kunde inte ha kommit lämpligare- här befann jag mig långt in på Fluff&Romance Street en årstid då jag inte riktigt förväntat mig att vilja läsa romance och inte var helt förberedd avseende bokurvalet som fanns hemma. Det är en söt historia, Melinda är en huvudperson som blir ordentligt presenterad och får kött på benen och mina sympatier som läsare, Anton får jag då säga att förblev mera en typ än en fullt utvecklad person. Likaså förstår jag mycket bättre Melindas drömmar och motiv med Bed&Breakfast, än jag förstod Anton, men visst kan jag till någon del förstå viljan att bli sedd som seriös skådespelare och inte bara som ett tjusigt ansikte.

Det finns saker som kunde ha utvecklats. Till exempel hela det där att Anton måste försonas med sitt ex för att komma vidare i sin karriär (men plus för att författaren bara använder exet yttepyttelite för att skapa konflikt mellan huvudpersonerna) . Även dynamiken mellan Anton och hans bästis/manager kunde ha fördjupats lite. Men på det stora hela en fin stund fluff!

 

Kommentera

