Gloria

Gloria

Vilken bok? Gloria av Åsa Hellberg.

Var har jag fått tag på den? Lånad från biblioteket.

Vad handlar boken om? Gloria, operasångerskan, har ett dilemma. I den nya uppsättningen av Carmen ska hon spela mot inte bara en, utan två av sina ex. Och åtminstone en av exen gör det ont bara att tänka på. Och vem skickar hotbrev till henne?

Vad tycker jag? Det hände något för årstiden ovanligt. Plötsligt ville jag inte alls läsa skräck till Halloween, eller ens deckare, vilket jag annars brukar vilja göra på hösten. Jag ville läsa roliga lättsamma böcker där det helst slutar med ”och så levde dom lyckliga”. Så jag gjorde utryckning till biblioteket för att se vad som fanns, och bland annat den här boken dök upp. Och det är en till största delen varmhjärtad historia om operastjärnan Gloria, som ska göra sitt livs roll som Carmen, men tvekar på grund av vem som kommer att vara hennes motspelare. Jag har fortfarande inte bekantat mig nämnvärt med opera, men här får jag lite insikter bakom scenen. Dessutom verkar någon vara ute efter Gloria, och det dyker upp information om hennes förflutna som hon inte vetat om. Passade perfekt till mitt humör just nu!

2 thoughts on “Gloria”

Kommentera

