Snögloben

Snögloben

Vilken bok? Snögloben av Amanda Hellberg.

Var har jag fått tag på den? Lånad från biblioteket.

Vad handlar boken om? Maja Grå jobbar med polisens speciella insatsstyrka i Oxford, och det har skett ett mord på Wytham Hall. Det har varit bröllop och det är självaste brudgummen som blivit mördad.

Vad tycker jag? En passande bok i oktober, för förutom att det är ett mordmysterium med kopplingar bakåt i tiden så får ju Maja Grå någon slags kontakt med avlidna. Jag är dock lite skeptisk till att bli insnöad som plot device, till det har jag läst alltför många romanceböcker med krystade tillfällen av påtvingad närhet. Ok, nu används ju inte det insnöade Wytham Hall på samma sätt i den här boken, men jag som lever i ett land med vinterdäck och har bekanta som jobbar med snöröjning blir alltid lite tvivlande. Nå, det var ett litet sidospår i en bok som annars som sagt är mycket passande för denna årstid och månad.

Kommentera

