Läst i september

September har ilat förbi. Idag är det höstmarknad i den lilla staden jag bor nära. Den äldre pepparkakspojken är med i Ung företagsamhet i år via skolan, och har ett företag som gör kort, julkort, farsdagskort osv. Han är på marknaden som försäljare.

Vi hade vår första bokklubbsträff efter sommaruppehållet i september, med ett par nya medlemmar också. En av dem talade om biografier, vilket ledde till att jag har läst Kari Rosvalls bok ”Barnet från ingenstans” den här månaden. Kul då man kommer in på nya spår tack vare bokdiskussioner.

En annan ny sak här på bloggen i september var att för första gången deltog jag i Top Ten Tuesday, med en hög böcker jag eventuellt kommer läsa i höst.

Barnet från ingenstans- Kari Rosvall.
Cinder- Marissa Meyer
Norma- Sofi Oksanen
The beach house – Jane Green
Tyskt rekviem – Philip Kerr
Din vredes dag – Barbara Winckelmann
Belgrave Square – Anne Perry
A dangerous mourning- Anne Perry
Death in the Devil’s acre – Anne Perry
The Cater Street hangman– Anne Perry
A breach of promise – Anne Perry
Don’t look back- Erica Spindler
Arvet efter dig- Jojo Moyes

Jag snöade lite in på Anne Perry där ett tag. Jag tror inte heller jag är helt klar med hennes böcker, jag har åtminstone en som jag överväger att läsa ännu i höst. Då det gäller mina utmaningar läste jag två böcker av författare som är med i min Boktolva- Din vredes dag av Barbara Winckelmann och Cinder av Marissa Meyer. Ingen av dem blev jag riktigt överväldigad av. Då det gäller Marissa Meyers serie har jag kikat på de följande böckerna och tycker de låter intressantare än den här första som jag läste. Men det återstår att se om jag fortsätter i serien. Till min utmaning ”Read Scotland” är mitt mål att läsa 12 böcker av skotska författare i år, Tyskt rekviem av Philip Kerr räknas till den utmaningen och var bok nr 8/12.

Jag läste en bok på finska, Sofi Oksanens Norma. Det var en tid sedan jag senast läste en bok på finska. En annan mer ovanlig företeelse är en ljudbok, Jojo Moyes’ Arvet efter dig lyssnade jag på som ljudbok. Sen hoppas jag att 13 lästa böcker inte för otur med sig, men det råkar vara precis 13 böcker jag läst i september.

wp-image-2130539347jpg.jpeg

Nu börjar då oktober, månaden då jag brukar läsa lite extra rysligheter till Halloween.

2 thoughts on “Läst i september”

  1. Du verkar ha haft en riktigt bra läsmånad🙂 Jag tycker att Scarlet definitivt är bättre än Cinder, och undrar om inte Cress är det också fastän jag tyckte att den var åt det lite svagare hållet. Winter har jag inte hunnit läsa ännu, men det ser jag fram emot någon gång i framtiden.

Kommentera

