Barnet från ingenstans

Vilken bok? Barnet från ingenstans av Kari Rosvall/Naomi Linehan.

Var har jag fått tag på den? Lånad från biblioteket.

Vad handlar boken om? Kari Rosvall berättar om hur hon fick reda på att hon var ett av Hitlers Lebensborn-barn.

Vad tycker jag? Det började med att vi i bokklubben funderade på biografier, och jag kom till att det var längesen jag läst någon sådan. Så när den här stod på en hylla i biblioteket var min hjärna redan lite inställd på att läsa om olika människors liv. Det är en relativt intressant berättelse om hur Kari aldrig riktigt vetat vem hennes föräldrar var, och hur det är när hon äntligen träffar sin biologiska mamma och tycker hon är lite -konstig. Det får sin förklaring, men först sedan Kari själv blivit 64 år. Lite brör hon också hur svårt det är att själv bli förälder som adopterad.

Kommentera

