Top Ten Tuesday: Höstens TBR

toptentuesday

För första gången ska jag delta i Top Ten Tuesday, ämnet är Books on my fall TBR list.

Det vill säga, nerifrån:

Fyren mellan haven . M L Stedman
En familjeangelägenhet – Rohinton Mistry
Snövit ska dö- Nele Neuhaus
Färgen på drömmar – Ruta Sepetys
Banquet for the Damned – Adam Nevill
Justin Case- Meg Rosoff
En kvinna i blått- Elly Griffiths
Snögloben- Amanda Hellberg
My brilliant friend – Elena Ferrante
Death of a stranger – Anne Perry

Vissa böcker är ju sannolikare än andra att de blir lästa, Snövit ska dö har jag ju till exempel börjat på, en oläst bok om Ruth Galloway är också ett hyfsat säkert kort, medan Banquet for the Damned har en god chans att läsas kring Allhelgona, då den förra boken jag läst av Adam Nevill är något av det mest skrämmande jag någonsin läst. Ruta Sepetys hörde jag att det talades vackert om nyligen, det var väl i smakbitarna i söndags, så därför dök den upp nu i högen men om den blir läst är mer osäkert. Jag tror kanske inte heller att jag är helt färdig med Anne Perry än denna höst.

Att en bok är lånad från biblioteket betyder inte heller att de alltid blir lästa, jag kan bra lämna tillbaka olästa böcker för att sedan låna dem på nytt om jag igen får lust för dem!

Sammantaget en möjlig läsplan för hösten!

 

10 reaktioner på ”Top Ten Tuesday: Höstens TBR

Kommentera

