En smakbit ur: Snövit ska dö.

Snövit ska dö

Denna söndag har jag precis börjat med en ny bok, en deckare som utspelar sig i en liten by i Tyskland. Smakbiten kommer från s. 65.

Tobias var framme vid kyrkogården och tryckte med axeln mot den lilla träporten, som öppnades med en kvidande gnissling. De mäktiga trädens nakna grenar piskade mellan gravstenarna i vinden, som mer och mer började likna en storm. Sakta gick han mellan raderna av gravar. Han hade aldrig tyckt att det var läskigt med kyrkogårdar. Tvärtom, på honom hade de en fridfull inverkan. Tobias närmade sig kyrkan när klocktornet med tolv slag tillkännagav att det var midnatt. Han stannade, lade huvudet bakåt och tittade upp på det kompakta tornet av grå kvartsit. Vore det inte bäst om han accepterade Nadjas erbjudande i alla fall och flyttade in hos henne tills han stod på egna ben? I Altenhain var han inte välkommen, det var en sak som var säker.

Ha en fin söndag, vare sig ni är på bokmässan eller någon annanstans! Gå till bloggen Flukten fra virkeligheten om ni vill läsa fler smakbitar ur böcker, Mari samlar alla smakbitar där varje söndag!

en smakebit

30 reaktioner på ”En smakbit ur: Snövit ska dö.

  1. Jag valde mellan denna och en annan igår på bokmässan. Den andra vann. Jag kan inte låta bli att undra hur länge det ska gräma mig. Och ja, jag fick bara välja en eftersom det var köp 4 betala för 3 och svägerskan hade köpt 3, vilket betydde att jag fick en gratis 🙂

Kommentera

