Kulturkollos utmaning

Här sitter jag på onsdag kväll innan bokmässan drar igång, och är inte alls på väg dit. Veckans utmaning hos Kulturkollo känns väl inte helt klockren då. Men när har jag väl låtit verkligheten störa mig? (Alltså, jo, senast i helgen då jag vårdade förkylning istället för att till exempel blogga eller göra annat skoj, men i det här sammanhanget tänkte jag inte låta verkligheten störa.)

Veckans utmaning går helt enkelt ut på att berätta hur du peppar och preppar inför Bokmässan 2016?

Jag hoppas helt enkelt på täckande rapporter från evenemanget av er som är där, och förbereder mig således för att följa bokmässan via bloggar, instagram och sånt.  

När det gäller klädsel så har jag faktiskt numera ett alternativ till min välanvända kofta då jag sitter vid datorn. Jag har stickat en sjal jag blev rätt nöjd med!

Och skor är ju ett mindre problem helt klart om man följer bokmässan på distans.

Sedan författare som är på bokmässan. Jag håller just nu på att läsa Sofi Oksanens Norma. Det var väl så att hon skulle vara där. Så det är ju ett slags förberedelse det med.

Preppandet då det gäller mat är lite öppet ännu, men jag har till exempel inte gjort så många äppelpajer än denna höst, och jag känner ett visst sug efter det. En annan höstdelikatess jag inte fått än denna höst och definitivt är sugen på är vispgröt, denna rosa fluffiga skapelse som är nästan det enda goda man kan göra av lingon. Okej, inte det ENDA kanske, men det godaste!

Ja, så här förbereder jag mig!

5 thoughts on “Kulturkollos utmaning”

Kommentera

