Belgrave Square

Belgrave Square by Anne Perry

Vilken bok? Belgrave Square av Anne Perry.

Var har jag fått tag på den? Se tidigare böcker av Anne Perry.

Vad handlar boken om? En ockrare hittas död. Det är inte ens i Thomas Pitts distrikt, men av någon orsak drar någon i trådar så att det blir Thomas som ska lösa fallet. Och det verkar som om ockraren haft även lite mer ovanliga kunder, bland societeten. Men minst lika intressant är, vem var det som drog i trådarna i bakgrunden?

Vad tycker jag? Ja, jag känner att jag börjar lite upprepa mig. Men mysteriet är fint pusslat ihop, författaren har omsorg om detaljerna, och det viktorianska London stiger fram på sidorna. Men kanske jag blivit klar med Anne Perry nu, nu har jag faktiskt läst lite annat efter den här.

Kommentera

