Death in the Devil’s Acre

Death in the Devil's Acre by Anne Perry

Vilken bok? Death in the Devil’s Acre av Anne Perry.

Var har jag fått tag på den? På samma ställe som de andra Anne Perry-böckerna!

Vad handlar boken om? Polisinspektör Pitt utreder mordet på en doktor som hittas död i området Devil’s Acre, ett område med mycket dåligt rykte. Tyvärr verkar det röra sig om en seriemördare, för det blir tre offer till. Eller har de något gemensamt ändå- doktorn, societetsmännen och hallicken som blivit mördade?

Vad tycker jag? Jag kan bara säga att jag tycks ha en osläcklig törst för Anne Perrys böcker just nu, och jag läser och läser, och mitt förråd av dem håller på att minska oroväckande mycket.. Jag tror inte jag kan sluta läsa innan jag inte har någon bok kvar mer. Jag kan bara anta att London på 1800-talet plus deckare plus höst är en oemotståndlig kombination. I den här boken har Charlotte Pitt en lite prekär roll, och om det här vore den enda boken i serien skulle jag tycka att det var ett alltför abrupt slut på boken, och skulle kräva lite mer diskussion mellan Charlotte och Thomas, speciellt i slutet. Som det nu är, vet jag från de andra böckerna att diskussionen troligen kommer i början av nästa bok i serien. Vilken jag dock inte läst, eller läser just nu.

Kommentera

