Don’t look back

Don't Look Back by Erica Spindler

Vilken bok? Don’t look back av Erica Spindler.

Var har jag fått tag på den? Lånad från biblioteket nära mitt jobb.

Vad handlar boken om? För 10 år sedan lämnade Kat sin hemstad, en liten stad i Louisiana. Hon var anklagad för sin systers mord men blev frikänd. I den lilla staden var åsikten dock att hon var skyldig. Nu kommer hon tillbaka, och hon tänker ta reda på vem som egentligen mördade systern.

Vad  tycker jag? Det var en alldeles kompetent deckare, om än lite medioker. Rätt bra mordgåta, inte helt uppenbart för mig vem som var mördaren, åtminstone inte från första sidan. En smula mycket utrymme ägnat åt en viss polismans utseende och sexighet, men annars fick jag inte riktigt någon känsla för förhållandet mellan Kat och den här polisen. Men som sagt, en helt okej bok. Nu är problemet: Erica Spindler har skrivit rätt många böcker. Hur ska jag få rum med dem på läslistan?

Kommentera

