Arvet efter dig

After You by Jojo Moyes

Vilken bok? Arvet efter dig av Jojo Moyes.

Var har jag fått tag på den? Beställde ljudbokstjänst och lyssnade via den.

Vad handlar boken om? Louisa Clarkes liv efter Wills död i slutet på förra boken. Hon jobbar i en bar på en flygplats. Hon faller ner från ett tak. Wills okända dotter hittar henne.

Vad tycker jag? Jag tvekade ganska länge innan jag läste den här, eller, rättare sagt, lyssnade på den som ljudbok. Men det hade hunnit gå tillräckligt lång tid, i mitt liv och i Louisa Clarkes liv i boken. Det gick att läsa den som en nästan egen bok, om hur det är att leva med en förlust. Och det är en bra bok. Inte lysande men bra. Jojo Moyes är en stabil författare.

2 thoughts on “Arvet efter dig”

  1. Jag gillade den också men tyckte absolut inte att den var lika bra som Livet efter dig, jag hade kanske väntat mig något annat tror jag så lite besviken blev jag.

Kommentera

