Läst i augusti. Det blev visst en del.

En enda risk- Simona Ahrnstedt
Lola och pojken i huset bredvid – Stephane Perkins
The curious incident of the dog in the night-time – Mark Haddon
Kärlek sökes – Carin Hjulström
Ebbas bok- Maria Gustavsdotter
Dimridå- Philip Kerr
The silent cry -Anne Perry
Svøm med dem som drukner av Lars Mytting.
Weighed in the balance – Anne Perry
En helig dåre – Laurie R King
Drottningen vänder blad- Alan Bennett
The days of abandonment – Elena Ferrante
Untying the knot – Linda Gillard
Devil in the white city – Eric Larson
Fallen – Ian Rankin
En dag- David Nicholls
Ensam på Mars- Andy Weir

17 st. Vad kan jag säga annat än att chartersemester är bra för läsning. (Jag har faktiskt tre böcker som inte blivit bloggande om, en jag glömde och två jag inte bara hunnit blogga om än. Men dom kan få vara med och dra upp statistiken i september). Länkarna går alltså till mitt inlägg om boken.

Det går inte så himla bra med mina utmaningar, men det blev en skotsk bok, den där av Rankin, 6/12 till utmaningen Read Scotland. Tyvärr räknar jag inte Linda Gillard som skotsk författare då hon flyttat till Skottland i vuxen ålder. Kan hända är jag onödigt strikt.

Det var flera riktigt bra böcker, Simona Ahrnstedts bok var det ju givet att jag skulle gilla, men Lars Myttings bok var också fin och det blir säkert fler av Philip Kerr och Elena Ferrante. Det kan också mycket väl hända att jag läser hela min samling med böcker av Anne Perry, jag verkar vara på humör för dem nu.

Av september önskar jag mig många fina soliga höstdagar, helst sådana dagar jag har möjlighet att tillbringa på sommarstugan. Med en bok. Eller en stickning. Eller båda.

IMG_20140905_212413

En mycket senare editering: Plötsligt kom jag ihåg att Philip Kerr är skotte. Det vill säga, jag tycks vara uppe i 7/12. Trevligt!

 

2 thoughts on “Läst i augusti. Det blev visst en del.”

Kommentera

