Bokbloggsjerka: just nu

Vad läser du just nu, är kort och gott frågan i veckans bokbloggsjerka.

Det chockerande svaret är: Ingenting!

Men oroa er inte. Det beror på att jag läste ut en bok igår kväll och sen har hållit mig från att börja läsa något annat, för ETT PAKET FRÅN ADLIBRIS väntade på att hämtas. Jag har precis kommit hem med paketet.

Är ju rätt sällan ändå jag KÖPER böcker. Men då det kommer en ny bok av Simona Ahrnstedt, då finns inga begränsningar.

En enda risk

Det blev det här omslaget. Jag gillar blått, de andra böckerna jag har följer samma serie och en massa sådana där argument. Men visst var alternativ två läckert också! Titta bara:

En enda risk SPECIALUTGÅVA

Jag har en ganska hyfsad idé om vad jag gör ikväll!

 

22 thoughts on “Bokbloggsjerka: just nu”

  1. Jag har inte läst någon bok i den serien, men i vår cyberbokklubb finns den första boken i serien med bland alternativen för nästa bok att läsa. Kul att se de olika omslagen, som ger helt olika intryck!

  2. Hej
    och tack för mysig blogg. Vi läser olika, vilket är väldigt roligt!
    Just nu läser jag Karin Erlandssons bok Missdåd. Vi ska diskutera den på vår lilla bokcirkel på bibban. För några år sedan fick vi äntligen en svenskspråkig bokcirkel här i stan. Jag är faktiskt medskyldig till dess uppkomst: jag blev sur över att bibban hade flera finska bokcirklar men inte en enda svensk, så jag bombarderade dom med önskemål (och uppmanade mina vänner att göra detsamma). Roligt att det slog väl ut och cirkeln har fått fortsätta!
    Erlandssons Minkriket var bättre än Missdåd, tycker jag. Varför? Ja, jag måste fundera på vettiga argument före bokcirkelträffen, har inte hunnit ”analysera” än. Men det är alltid roligt att läsa finlandssvenska författare.
    Tänkte önska mig Claes Anderssons Stilla dagar i Mejlans som fölsedagspresent. (Ottos liv har jag läst, tyckte mycket om; den här är liksom fortsättningen.) Ja ja, dagen är inte aktuell på länge än, men jag sparar på boken. Och nånting måste jag ju önska mig! Ingen vågar ge mig böcker i present om jag inte ger en önskelista. Okej, bra så!
    Liksom du köper jag rätt sällan böcker. Men det finns en del som man bara måste ha!
    Men jag håller på att tömma överfulla hyllor! Jobbigt. För böcker till Luckan och till bibbans cirkulationshylla. Förstås snygga och prydliga och inte alltför inaktuella.
    Ha det bra.

    1. Hej, och trevligt att höra av dig! Jag har hört flera säga att Minkriket var bättre än Missdåd, men jag har bara läst Missdåd. En sak jag tyckte var att jag skulle ha velat veta mera än man fick veta om flera av personerna i Missdåd.

  3. Ahrnstedts böcker har jag fått för mig inte är något som passar mig, i motsats till alla andra (känns det som…).😉 Trevlig läsning!🙂

Kommentera

