Veckans bokbloggsfråga: Kommentarer

Vad anser du, är bokbloggskommentarer idag ett minne blott? Får du fortfarande kommentarer? Skriver du själv kommentarer? Vilket forum är det som du numera håller kontakten med dina läsare och ni kan diskutera det du och andra bokbloggare har skrivit i dina inlägg? 

Veckans bokbloggsfråga den här veckan.

Det här blir samtidigt ett nytt inlägg i serien ”Sara uttalar sig om sånt hon inte vet något om”. Jag är nämligen inte en riktigt aktiv kommenterare. Jag tänker alltid att jag ska kommentera mycket och ofta, jag gillar när folk kommenterar saker hos mig och det är kul att ha små samtal så där. Men jag kommenterar inte folks bloggar så mycket som jag skulle vilja. Riktigt dålig på att kommentera blir jag när jag inte är hemma. Jag är nämligen en gammaldags människa som skriver bäst på en fast dator med tangentbord av ordentlig storlek. (Okej, det kan ju vara yrkesskada, för den som sitter och skriver journalanteckningar en stor del av dagen kanske det är lättast att bara fortsätta på samma sätt). På vår sommarstuga har jag en laptop och en någorlunda nätuppkoppling så där funkar det okej i princip men där sitter jag å andra sidan sällan ner så länge- väggar att måla och svampar att plocka och så där. På mobilen och plattan läser jag bloggar men kommenterar mycket sparsamt.

Men det är via kommentarerna jag håller kontakten- denna blogg har ingen facebooksida, inget instagramkonto eller annat. Jag personligen har alla möjliga socialmediakonton och profiler men jag är ju inte enbart bokbloggare då!

6 thoughts on “Veckans bokbloggsfråga: Kommentarer”

  1. Visst tycker man om när man får kommentarer! Och många gånger önskar man också att man kunde kommentera mer, men ibland glömmer man bort och man måste också ha en dator till hands för att kommentera via mobilen är inte lätt.

Kommentera

