Ebbas bok

Ebbas bok

Vilken bok? Ebbas bok av Maria Gustavsdotter.

Var har jag fått tag på den? Lånad från biblioteket.

Vad handlar boken om? Tre systrar på prästgården i Morlanda. Maria Gustavs dotter har skrivit en bok om dem alla tre, det här är nu lillasystern. Det enda Ebba egentligen gillar är att väva. I all synnerhet ogillar hon att vara trolovad med hjälpprästen Jostein.

Vad tycker jag? Ja, nu har jag inte läst Katarinas bok. (Oförmåga med den där seriegrejen och att läsa i rätt ordning och så, ni vet..) Men jag rekommenderar ändå helhjärtat hela trilogin och alla Maria Gustavsdotters böcker förresten. Bra levande skrivet, så att man verkligen förstår hur det var för kvinnor att leva på 1600-talet. Jag tyckte däremot att jag inte var klar med de tre systrarna, och tyckte inte heller att boken gav avslut, så jag hoppas att det betyder fler böcker om den här familjen.

Kommentera

