Semesterläsning 9: Weighed in the balance

Weighed in the Balance (Inspector William…

Vilken bok? Weighed in the balance av Anne Perry.

Var har jag fått tag på den? Fick av en bekant då hon rensade ur sina bokhyllor, det var väl ett par år sedan nu.

Vad handlar boken om? Prins Friedrich, en stilig abdikerad prins från ett litet tyskt kungadöme, blir mördad. Frun anklagas, men det kan väl inte stämma, de var ju det perfekta paret? William Monk undersöker och Hester Latterly blir sjuksköterska i en annan högreståndsfamilj från det tyska kungadömet.

Vad tycker jag? William Monk och Hester Latterly är ett bekant detektivpar. Det här är stillsamma böcker, och nu verkar tiden vara alldeles rätt för några av de här böckerna ur min sparade skatt. Precision i karaktärer och miljö, hyfsat intressant mysterium. Jag började faktiskt på en till Anne Perry när jag kom hem från semestern.

Kommentera

