Semesterläsning 8: En helig dåre

Vilken bok? En helig dåre av Laurie R King.

Var har jag fått tag på den? Plockat på mig från bibliotekets utsorterade böcker, förra sommaren när jag praktiserade på biblioteket.

Vad handlar boken om? Laurie R King är en författare ”från förr”, eller som jag läste en del av pre-blogg. Hon har en serie om Mary Russell, som träffar och gifter sig med Sherlock Holmes, tiden kring första världskriget. Det här är ändå en del av en annan serie, som utspelar sig i någorlunda modern tid i San Fransisco. (Möjligen tidigt 1990-tal?). Kate Martinelli är en polis, och nu är det så att en Helig Dåre är misstänkt för mord. Det är lite svårt att få något vettigt ur honom, bara.

Vad tycker jag? Lätt daterad, men ändå läsvärd bok av kompetent deckarförfattare. Jag är osäker på om jag läst den här boken förr eller ej, men jag tror kanske inte det. Jag får gå och kika om fler av denna författares böcker gallrats ut i biblioteket, tror jag.

 

Kommentera

