Semesterläsning 5: Untying the knot

Untying the Knot by Linda Gillard

Vilken bok? Untying the knot av Linda Gillard.

Var har jag fått tag på den? Köptes på nätbokhandel denna vår.

Vad handlar boken om? Fay gjorde ett misstag när hon gifte sig med Magnus, krigshjälte. Men skilja sig från honom började också kännas som ett misstag.

Vad tycker jag? Då där i våras när jag läste den andra boken av Linda Gillard som jag köpte på samma gång, kändes det inte som om det här var den författare jag älskat så mycket, den boken kändes mest som en dussinbok. Så den här boken blev liggande, av rädsla kanske för att förlora en favoritförfattare. Den kom hur som helst med på Kretasemester, semestern som går till historien som alla tiders lässemester. Och till min lycka fanns i den här Linda Gillards unika personer, med unikt trassliga förhållanden, OCH ett fallfärdigt hus i Skottland som ska renoveras. Läslycka, alltså.

Kommentera

