Semesterläsning 2: En dag

One Day by David Nicholls

Vilken bok? En dag av David Nicholls.

Var har jag fått tag på den? Köpt på loppis förra sommaren, lämnade som hyllvärmare.

Vad handlar boken om? Emma och Dexter träffas en dag och har det bra, men det blir inget. Dock förblir de i varandras liv, och man får följa med den samma dagen under 20 år.

Vad tycker jag? Boken har element som jag gillar- jag är ju rätt förtjust i relationer. Idén med att dyka ner en dag per år och se hur personerna har det då är också rätt intressant. Personerna i boken har ganska osympatiska drag (också) men det ser jag ju inte som något hinder för att läsa, ibland till och med tvärtom. Men samtidigt, det skulle en lässemester till för att jag skulle komma mig för att läsa den här boken, och lyckas hålla intresset uppe till slut. Så den här boken la jag faktiskt på hotellets bokhylla. Hoppas någon annan semesterfirare har stor glädje av den. (På tal om de där hyllorna med böcker som finns på hotell- jag antar att det är mycket ofint att inte byta jämnt om jämnt, men nu blev det ändå så att jag lämnade två böcker av mina medhavda där, men tog med mig 4 st..  )

Kommentera

