Läst i juli

När du läser denna post ligger jag i den grekiska solen och smälter. Men annars kommer ju augusti, årets bästa månad! Nu har vi förbättrat en smula på sommarstugan, så nu är vägen till toaletten mycket kortare, så augustimörkret kanske inte skrämmer slag på mig när jag ska ut mitt i natten i år. Augusti inleds också fint med min sommarsemester, som pga jobbyte i januari är furstliga två veckor lång.

Det här läste jag i juli:

Dumplin’ av Julie Murphy
The Nanny av Brenda Joyce
Den stora verklighetsflykten av Lars Vasa Johansson
Italienska skor av Henning Mankell
Änglafall av Susan Ee
Rädda mig inte av Tahereh Mafi
En sommar på luffen av Eli Åhman Owetz
Tack för ditt förstånd! Svenska grodor i Finland.
Mina hjältinnor (eller vad jag lärt mig av att läsa för mycket) av Samantha Ellis
Francesca av Melina Marchetta
Smultron och svek av Eva Swedenmark och Annika Wennström.

11 lästa böcker, inte alls pjåkigt, däremot verkar jag ha tagit paus från mina utmaningar helt..

 

2 thoughts on “Läst i juli”

  1. Du verkar ha haft en alldeles utmärkt läsmånad. Francesca och En sommar på luffen tycker jag mycket om. Dumplin’ och Mina hjältinnor står högt upp på min att läsa-lista.

Kommentera

