Sommar och hallon


Tema_ Sommarbär (3)

Jo, jag var bara
en liten klorofylldervisch
som virvlade runt
i ditt hjärtas buskland,
runt i en ljuvlig grönska,
Men säg, när blev du själv en
trädgårdsfe –
Och kysste mig med tusen gröna
kyssar,
allt medan jordens själ vegeterade
under marmorerade gröna blad
och moln av HALLÅ-HALLON

Eva-Stina Byggmästar

I was especially perceptive to all things beautiful that morning—raspberries in blue china bowls were enough to make the heart sing.”

Irene Hunt, Up a road slowly.

Sen blir det två böcker idag, men jag har inte läst någondera. (Kommentera gärna och berätta vad du tycker om de här böckerna om du har läst dem, jag har övervägt att läsa båda!) ”Hallonbåtsflyktingen”av Miika Nousiainen handlar om en finsk man som upåplever att han borde vara svensk. ”Hallon och hat” av Eva Swedenmark och Annica Wennström är en del i samma serie som den bok jag läste i början på månaden, ”Smultron och svek”.

HallonbåtsflyktingenHallon och hat

Jag undrade lite- ska jag verkligen? Men jo, det skulle jag tydligen. Veckans musikaliska inslag blir alltså detta:

Kommentera

