Rädda mig..

Unravel Me (Shatter Me) by Tahereh Mafi

Vilken bok? Rädda mig inte av Tahereh Mafi.

Var har jag fått tag på den? Lånad från biblioteket.

Vad handlar boken om? Juliette och Adam flydde till rebellerna i slutet på del ett. Nu är man hos dem, det planeras strider, Juliette och Adam tränar sin förmåga. Det visar sig att det är oerhört besvärligt för Adam att röra Juliette, det verkar som om inte han heller i längden kan röra henne. Men den elake Warner- kan han röra i henne? Och vilken är egentligen Adams och Warners förbindelse?

Vad tycker jag? Jag har haft svårt att koncentrera mig på annan läsning än dom här larger than Life- YA böckerna just nu. Så i skenet av detta var det en perfekt bok. Redan i mitten av del ett kunde jag se den här utvecklingen.. men det finns ju fler delar i serien och det där ”rädda världen” fortsätter att befinna sig en aning framåt i tiden för Juliette.

Kommentera

