Bokbloggsjerka: Läser just nu

Vad läser du just nu och vilken bok har du tänkt ta till efter den är utläst? är veckans fråga i bokbloggsjerkan.

Jag läser faktiskt just nu en bok med språkgrodor.

TackForDittForstand_omslag

Jag gillar förstås helhjärtat alla de som gör tappra försök att översätta skyltar, instruktioner osv. till svenska här i Finland. Det hindrar mig inte från att sitta och gapskratta åt de här små grodorna.. Dessutom finns det en del sär skrivningar, bland annat finns ett ledigt jobb för kassa servitörer, och annat som inte gått helt rätt. En popcornmaskin som snabbt och enkelt lagar varmkorv till exempel.

Det är inte säkert vad jag kommer att fortsätta med. Det börjar kanske bli dags för min vinstbok, En sommar på luffen av Eli Åhman Owets.

2e181-9789175791784-185x300

 

 

28 thoughts on “Bokbloggsjerka: Läser just nu”

Kommentera

