Francesca

Francesca

Vilken bok? Francesca av Melina Marchetta.

Var har jag fått tag på den? Lånad från det alltid underbara biblioteket.

Vad handlar boken om? Francesca har bytt skola och börjat på en skola som var endast för pojkar tills nyligen. Francescas kompisar började alla i en annan skola. Francescas mamma har ett sammanbrott och vill inte stiga upp ur sängen.

Vad tycker jag? Jag tycker att jag sett lovord för Melina Marchetta mest överallt. Så där något år efteråt är det min tur att konstatera att jo, hon skriver bra. Och det här är en bra bok. Och sen ett litet tips till den som gillade den här boken- Markus Zusak skriver annat än Boktjuven också, han har bland annat skrivit en serie om familjen Wolfe, och i stilen påminner den serien om den här boken tyckte jag.

4 thoughts on “Francesca”

  1. Jag tyckte väldigt mycket om den här. Det finns en uppföljare också som jag gärna vill läsa, men den har inte kommit ut på svenska så det blir till att läsa den på engelska.

Kommentera

