Smultron och svek

Smultron och svek by Annica Wennström

Vilken bok? Smultron och svek av Eva Swedenmark och Annika Wennstrom.

Var har jag fått tag på den? Lånad från biblioteket som e-bok.

Vad handlar boken om? Liselotte, Mario, deras barn och övriga familjemedlemmar. Vänner som visar sig vara något annat, en restaurang som ska drivas, en flygvärdinna som landar..

Vad tycker jag? I princip gillar jag att läsa om familjer, speciellt om de har lätt komplicerade förhållanden till varandra. Däremot så ogillar jag starkt otrohet och det förekommer i den här boken. Så jag känner mig lite blandad inför den här boken. Den hade ju en annan positiv sida också förstås, jag gillar att läsa om mat och här finns det recept utströsslade i boken på sånt som äts i texten. En sån där trevlig lättläst bok, men ganska snabbt glömd också skulle jag tro.

 

Kommentera

