20 snabba om sommaren

Enligt O:s 20 snabba. Jag väljer:

strut eller bägare? Glasstrut hör till sommaren.

rosévin eller bubbel? Kanske cava?

Allsång på Skansen eller Lotta på Liseberg? Ääh, ingetdera, eller allsång funkar med vem som.

hav eller sjö? Sommarstugan vid havet. Enough said.

pocket eller e-bok? Inte bra att få sand i e-boksläsaren, medan ur en pocket kan sanden bara skakas bort!

deckare eller feelgood? Jatack!

fotbolls-EM eller OS? Nejtack! Okej, det var ju kul med EM så länge Island var med, men nu är som ju borta så ingetdera.

tegelstenar eller tunnisar? På sommaren har man äntligen tid för tegelstenar. Förhoppningsvis.

Livet efter dig eller Independence Day 2? Störst chans att jag skulle se Livet efter dig.

Zlatan eller Ronaldo? Jag har ingen uppfattning om vilken av de här två jag föredrar.

sol eller skugga? Med solhatt på, såklart!

film eller tv-serie? En film kräver mindre av min oerhört begränsade tid.

blåbär eller hallon? Hallon. Solvarma.

Bruce Springsteen eller Håkan Hellström? Jag skulle nog se/lyssna på båda. Men ett litet försprång för Håkan.

originalpocket eller filmomslag? I och för sig är filmomslag bra för att upplysa mig om att en bok blivit film. Men origonalomslaget är oftast mer genomtänkt.

nytt eller gammalt? Alltså, jag älskar nya böcker OCKSÅ. Men så tänkte jag på att rota runt på loppis/secondhandaffär och göra fynd, och då svarade jag gammalt.

slalomläsning eller en i taget? Jag FÖRSÖKER läsa en i taget. Jag säger inte att jag lyckas.

Facebook eller Instagram? Där finns så fina bokbilder!

skratta eller gråta? Båda, beroende på humör och vad som händer i min omgivning.

getingar eller myggor? Jag är allergisk mot getingstick. Har åkt till akuten någon gång då hela jag svällt upp. Så fast myggor är mer irriterande är de ändå att föredra.

 

2 reaktioner på ”20 snabba om sommaren

Kommentera

