Läst i juni

Rör mig inte! av Tahereh Mafi
The Bollywood bride av Sonali Dev
Dr Jekyll and mr Hyde and other stories av R L Stevenson
Sleep like the dead av Alex Gray
Änglahuset av Kerstin Ekman
Black Rabbit Hall av Eve Chase
De 7 vuxensynderna av Karl Eder
Det är så logiskt alla fattar utom du av Lisa Bjärbo
The mad scientist’s daughter av Cassandra Rose Clarke
When a scot ties the knot av Tessa Dare
Zinkpojkar av Svetlana Aleksijevitj
Tala är guld av Cammie McGovern

12 lästa böcker och årets bästa läsmånad hittills. Till Boktolvan lästes Kerstin Ekmans bok Änglahuset och 8 böcker lästa till den utmaningen, två böcker av skotska författare vilket innebär 5/12 lästa till den utmaningen och jag börjar närma mig styrfart på den utmaningen också. Jag har fått och läst ett recensionsex i juni- Tala är Guld av Cammie McGovern. För övrigt en mycket bra bok om en snårig kärlekshistoria mellan två udda ungdomar- den rekommenderas! Med Zinkpojkar så tror jag att jag läst alla Svetlana Aleksijevitj’ böcker.

Utanför böckernas värld var detta månaden då den äldre pepparkakspojken blev konfirmerad, men det blev också den månad då min farfar dog, alldeles den sista dagen i månaden. Nu har jag varken far- eller morföräldar kvar mer i livet. Så blir det med åren.

Nu har det blivit juli. Inte heller i juli har jag någon semester från jobbet. Jag får vänta på det ända tills augusti. Men i bloggen har det blivit sommar, varje fredag har jag temat sommarbär.Nästa fredag ska det handla om jordgubbar.

Tema_ Sommarbär (3)

 

 

 

 

Kommentera

