Bokbloggsjerka Sherlock Holmes.

Den här veckan handlar bokbloggsjerkan om Sherlock Holmes och/eller Arthur Conan Doyle- skriv vad du vill så länge det handlar om detta, skriver Annika.

Jag kan inte säga jag har något mycket djupt förhållande till Sherlock Holmes. Jag har visserligen läst en del av böckerna, åtminstone Baskervilles hund och A study in scarlet. Det var väldigt länge sen, och jag minns inte så mycket av böckerna.

Jag har förstått att det finns en (fler?) tv-serie nu också. Den har jag, min vana trogen, inte sett. Trots att den blivit rekommenderad åt mig från vanligtvis tillförlitliga källor.

Däremot har jag sett n film med Robert Downey jr. som Sherlock Holmes, och den tyckte jag var okej.

Jag har också läst ett par böcker ur en serie av Laurie R King som handlar om Mary Russell och hennes möte med Sherlock Holmes, som hon blir lärling åt. ”The beekeeper’s apprentice” heter första boken i serien, och nu när jag kom att tänka på den här serien skulle jag faktiskt vilja läsa fler än bara ett par böcker. Böckerna utspelar sig strax efter första världskriget.

4 thoughts on “Bokbloggsjerka Sherlock Holmes.”

Kommentera

