Dystopisk YA..

Shatter Me by Tahereh Mafi

Vilken bok? Rör mig inte! av Tahereh Mafi

Var har jag fått tag på den? Lånad från biblioteket.

Vad handlar boken om? Ja, alltså, det är en dystopisk YA där huvudpersonen har en förbannelse/gåva som betyder att folk vill utnyttja henne för sina syften, men hon rymmer och ska (troligen) rädda världen, men eftersom det här är en serie så kommer vi inte till själva räddandet ännu.

Vad tycker jag? Själva konceptet känns ju lite bekant.. men en dystopisk YA är faktiskt oslagbar när det gäller kärlek större än liv och död, och det var just vad jag ville läsa, så på det sättet passade boken perfekt och jag plöjde sidorna i hög hastighet, och utan att märka att jag bläddrade, för det mesta. Boken kan rekommenderas när man har ett YA-dystopiformat hål i sitt lässinne.

Kommentera

