Veckans bokbloggsfråga

Mycket aktuell fråga den här veckan!

Hur påverkar sommaren ditt bokbloggande? Lägger du ner mindre tid på bloggandet under sommaren eller lägger du tvärtom ner mer tid nu när du förhoppningsvis är ledig? Kommer du att köra några speciella teman, utmaningar eller tävlingar på din blogg nu under sommaren eller kommer du kanske att ha ett semesteruppehåll från bloggen istället? 

Det tenderar att bli ”hål” i mitt bloggande under sommaren. Oftast har jag haft mer tid att sätta på min blogg, men nu i sommar har jag ungefär lika mycket eller litet tid som jag annars också har- även om jag skurit ner på en del andra sysselsättningar- dvs inget mer studerande, vinterns hobbies har sommarpaus, sonens konfirmationsfestligheter avklarade osv. så jobbar jag i stort sett hela denna sommar. Bara två veckor ledigt blir det i sommar, och de veckorna får jag dessutom vänta på tills det blivit augusti (i och för sig är augusti min favoritmånad!). Men å andra sidan, trots de ”hål” som uppstår när jag flänger runt i de ljumma sommarnätterna, eller när jag föredrar att tillbringa min lediga tid solande på terrass eller annat valfritt underlag (eller -hemska tanke- jobbar..), så blir det inte något långt sommaruppehåll på bloggen. Lite sparsammare med inlägg alltså, men i stort sett business as usual.

20160620_183625.jpg

Jag har tänkt på det där med teman och utmaningar. Men än så länge har det blivit så att jag inte deltar i någon utmaning i sommar. När det gäller teman kommer jag faktiskt att försöka ha ett inlägg med sommartema varje fredag i juli. Mer om det kommer i ett separat inlägg imorgon.

Dessutom blir det åtminstone en klassiker läst i sommar, eventuellt flera- jag har deltagit i Klassikerutmaningen några somrar så det har lite blivit så att sommar=klassiker och den kopplingen tycks bestå trots att det inte är någon utmaning den här sommaren.

 

15 reaktioner på ”Veckans bokbloggsfråga

  1. Det är så mycket man vill/ska hinna med när det är sommar 🙂 Mycket roligt men det försvinner mycket lästid. Min blogg har hamnat lite i dvala men skriver ibland men mest recensioner, fast det är ju å andra sidan det viktigaste 🙂

  2. Det blir ju automatiskt färre inlägg eftersom de flesta tema-grejer ligger nere under sommaren. Synd tycker jag, som inte vill ha något uppehåll 🙂

  3. Jag har tänkt bokblogga under sommaren med eventuellt ett kortare uppehåll. Fredagstemat i juli låter spännande. Du har kanske skrivit inlägg om det idag eller är på gång, får kolla 🙂

Kommentera

