Sleep like the dead

Sleep Like The Dead: 8 (William Lorimer) by…

Vilken bok? Sleep like the dead av Alex Gray.

Var har jag fått tag på den? Inhandlat begagnad på nätbokhandel.

Vad handlar boken om? Det går en hitman omkring på Glasgows gator, och han har inte fått betalt. Mariannes bror är också försvunnen, och hon gillar det inte alls, nu när hon äntligen trodde att hon kunde börja om i livet. DCI Lorimer och psykologen Brightman ska försöka lösa härvan.

Vad tycker jag? En medeldeckare. Jag kommer helt säkert läsa fler böcker i serien, huvudpersonerna Lorimer och Brightman är ganska sympatiska att följa, men själva utredningen här var lite för rörig för mig just nu.

Utmaningar: Det här är bara bok nr. 4 i Read Scotland, och jag borde helt enkelt läsa fler till denna utmaning om jag ska lyckas med 12 lästa böcker i år.

Kommentera

