Det är så logiskt alla fattar utom du

Det r̃ s ̄logiskt, alla fattar utom du by…

Vilken bok? Det är så logiskt alla fattar utom du av Lisa Bjärbo.

Var har jag fått tag på den? Lånad på biblioteket.

Vad handlar boken om? Ester och Johan har varit kompisar i all evighet. Johan är förälskad i Ester, men det har Ester ingen aning om, hon gillar någon hårdrockare. Dessutom skiljer sig Johans föräldrar.

Vad tycker jag? Jag hade faktiskt inte läst någon bok av Lisa Bjärbo förr. Det tycks ju varit en miss. Ibland tycker jag att jag skulle vilja vara i rätt ålder för alla bra ungdomsböcker som finns nu, men egentligen vet jag att jag inte var så lycklig då och att jag mår mycket bättre med mig själv nu. Och böckerna kan jag ju läsa ändå. Det är så roligt att läsa om kärlek, och i den här boken känns personerna väldigt verkliga.

 

Kommentera

